Християнські засоби масової інформації повинні лікувати душу

Християнські засоби масової інформації повинні лікувати душу

Які завдання стоять перед християнськими засобами масової інформації (ЗМІ)? Що вони повинні робити, а чого уникати? Своїми роздумами ділиться Микола Натьос – пастор церкви Адвентистів Сьомого Дня. Нині він працює капеланом у приватному ліцеї «Академія мудрості». Його статті публікувалися у християнських журналах та на сайтах. Він писав на такі теми: «Откуда берутся ереси в церкви», «5-й и 6-й съезды: можно ли их решение считать ошибочным» та ін. Співпрацював із журналістами релігійних ЗМІ.

Чому, на вашу думку, релігійна журналістика не розвивається серед світських медіа?

Цьому заважає некомпетентність світських журналістів, які не є спеціалістами у духовних питаннях. Деякі просто не хочуть висвітлювати духовні питання, тому що, зазвичай, світські ЗМІ в більшості фінансово залежні від замовників, які не зацікавлені в поданні релігійної інформації. До того ж, світські журналісти можуть бути не компетентними в духовних питаннях. Мені здається, що одним журналістам важливо зробити сенсацію, для інших – мати політичний вплив. Для них не має значення, як це буде висвітлено: негативно чи позитивно, головне, щоб була сенсація, яку можна продати. А релігія не може бути сенсацією, тільки при умові, що в людському житті станеться щось надзвичайне. Також багато залежить від духовності і культури суспільства, в якому ми живемо, наскільки люди зацікавленні в сприйнятті духовної інформації.

Чи варто церкві розвиватися у ЗМІ?

Христос сказав «Не трубіть перед собою». Але, з іншого боку, людям потрібно розповідати про Бога. І тут виникає конфлікт: у яких випадках ми повинні розповідати, а в яких – ні? Христос також говорив: «Хай ліва рука не знає те, що робить права» (Матв. 6:3), а про фарисеїв Він сказав: «Вони вже отримали нагороду від людей». І тут виникає питання: з якою метою ми розповідаємо про церкву? Якщо ми говоримо людям про наші добрі діла, про те, що робить для людей церква з метою, щоб нас похвалили – це неправильно. Та якщо ми висвітлюємо це з метою залучати людей до добрих діл чи проповідувати Слово Боже – то це інша справа. Варто зрозуміти, кого ми прославляємо: себе чи Бога? Це не повинно бути саморекламою. Є небезпека для тих, хто публікується: перетнути певну межу між славою заради себе і прославленням Бога. Церкві варто розвиватися в інформаційному полі. Те що подає церква – повинно служити для підвищення цінності людської гідності, виховання суспільства.

Зараз є церковні видання, радіо і телеканал. Що ви скажете про них?

Християнська журналістика може висвітлювати церковну інформацію односторонньо й ідеалізовано. Це також може бути на формальному рівні. Добре це, чи погано, але церковні медіа в більшості видаються в релігійному середовищі і не конкурують з світськими ЗМІ. Це призводить до того, що інформація може подаватися досить не цікаво. Часто не вистачає тієї «родзинки», яка є у світських ЗМІ. Церковним виданням, на мій погляд, не вистачає інформації, яка могла б показувати складність і реалістичність нашого життя, а також існування і вирішення складних питань, пов’язаних з практичним життям церкви.

Чи варто християнським медіа висвітлювати проблеми, які є у людей і прив’язувати їх до релігії?

Церква повинна лікувати душу. Публікації, які виходять із християнських ЗМІ, також мають це робити. Але зараз ми бачимо, що психологи взяли на себе роль пасторів. Пастори в своєму служінні стали євангелістами і менше виконують роль духовних наставників. Здебільшого пастори стали тими, хто «ловить» людей, а не тими, хто «лікує» їх. Це також проблема і церковних медіа. Всі питання світського життя, професійної діяльності можуть бути висвітлені з біблійної точки зору і показувати людям кращий шлях вирішення їхніх проблем.

Які є проблеми у церковних ЗМІ?

Як я вже говорив, церковні засоби інформації не конкурентноздатні і не можуть бути самоокупні, у них мала аудиторія. Це легко перевірити. Просто варто зайти на відеохостинг «YouTube» і подивитися, скільки переглядів мають ролики на релігійну тематику. Можна спостерігати, що церковні ЗМІ повільно адаптуються до змін в суспільстві та вимог часу – це проблема, яка заважає популяризації релігійних питань серед сучасного покоління.

Що мають зробити християнським ЗМІ, щоб бути конкурентоспроможними?

Що люди очікують від релігійних ЗМІ? Вони хочуть духовності. Вони очікують, що церква буде проводити духовне виховання суспільства. Той, хто приходить на дискотеку, хоче почути чудову музику. Той, хто приходить у кіно, хоче побачити якісний фільм. Той, хто приходить у церкву, хоче побачити духовність і святість. Але, на жаль, іноді наші інформаційні подання можуть виконувати роль розважального шоу, щоб привернути увагу людей. Церква повинна виконувати роль і призначення «солі», про яку говорив Христос. Я думаю, що питання духовних цінностей дуже турбують людей і вони відчувають потребу в їх висвітленні. Церква може і повинна зайняти цю нішу в інформаційному полі. 

Що Ви можете побажати церковним ЗМІ?

Перш за все показувати людям Бога. Не боятися експериментувати і намагатися бути фінансово самостійними. Я порадив би: не ідеалізувати релігію, допомагати людям у вирішенні і висвітленні  складних практичних питань. Три ангели в 14 розділі книги Відкриття – це теж свого роду журналісти, які повідомляють світові про прихід Христа. Працівники засобів масової інформації можуть бути Божими співробітниками в приготуванні світу до подій останнього часу. До останніх днів працівники ЗМІ будуть мати роботу. Бажаю всім журналістам долучатися до Божої справи.

Питання – Мар’яна Сидорочкіна

image_pdfimage_print
close
Підпишіться та приєднайтеся до 115 інших підписників.